Steeds vaker hoor ik van onze klanten dat motoren inwendig vervuild zijn, en dat dit veel meer voorkomt dan vroeger. Dit is natuurlijk niet zo gek, want de olie vervanging intervallen worden steeds groter. Vroeger verving men bij 10 – 15 duizend kilometer de olie, tegenwoordig gebeurt dit bij 30 – 45 duizend kilometer. Dit kan bij sommige auto’s dus wel eens per 2/3 jaar zijn. En ja dan is het absoluut niet zo gek dat de boel vervuild is. Sludge vorming, verkleving zijn eerder regel dan uitzondering.
Ondanks hoogwaardige brandstoffen die tegenwoordig worden gebruikt, kampen veel motoren, ook de moderne, met zeer hardnekkige vervuilingproblemen. Storingen stapelen zich op; de motor houdt in, slaat af, neemt slecht over, haalt zijn vermogen niet en start moeilijk. Vaak zijn de problemen een gevolg van een slechte verbranding. Vervuilde injectoren, en overmatige aanslag op kleppen, verbrandingskamer en zuiger, daardoor kan van een optimale verbranding geen sprake zijn. Voorkom deze problemen en voeg bij elke onderhoudsbeurt een flesje injectiereiniger toe.
Het is daarom aan te raden bij elke olieverversing ook het systeem grondig te reinigen. Dit kan met de TORALIN® motorreinigers. Makkelijk en snel in gebruik, en vooral een fantastisch resultaat.
VERVUILING, MOTORVIJAND NUMMER ÉÉN! EEN SCHONE MOTOR PRESTEERT BETER!